Kennelliiton verkkopalvelut

Kennelliiton verkkopalvelut helpottavat koiranomistajan arkea monessa tilanteessa. Omakoira on Kennelliiton jäsenen henkilökohtainen palvelu, jossa voi muuttaa ja ylläpitää omia ja omien koiriensa tietoja sekä tilata Kennelliiton palveluja. Omakoirasta on tarjolla myös mobiilisovellus. Sähköisessä Digitassu-oppimisympäristössä kursseja voi suorittaa myös verkossa. Lue lisää kaikista verkkopalveluista.

Koiramme-lehti

Koiramme on yksi maailman suurimmista koiralehdistä ja Suomen luetuimpia harrastelehtiä. Kymmenen kertaa vuodessa jäsenille kotiin postitettava Koiramme-lehti kertoo muiden muassa eri roduista, käyttäytymisestä, terveydestä ja koiraharrastuslajeista. Koiranystävän ykköslehdestä voi tilata myös metsästyskoiria ja -kokeita käsittelevän version, MetsästysKoiramme. Kennelliiton jäsenet voivat lukea lehteä myös digitaalisena osoitteessa digi.koiramme.fi. Kirjautumisessa käytetään samoja tunnuksia kuin Omakoira-palvelussa. Lue lisää Koiramme-lehdestä.

Alennuksia

Kennelliiton jäsen saa alennuksia Kennelliiton Omakoira-palvelun kautta tehdyistä terveystutkimuksien lähetemaksuista.

Kennelliiton jäsen saa 20 prosentin alennuksen merkittävimmistä terveystutkimusten lausuntomaksuista. Alennus lausuntomaksuista myönnetään lonkkanivellausunnosta, kyynärnivelen INC-lausunnosta, kyynärnivellausunnosta, olkanivelen osteokondroosilausunnosta, syringomyelialausunnosta sekä selkälausunnoista.

Kennelliiton jäsenet saavat myös 10 prosentin alennuksen Agria Eläinvakuutuksen koiravakuutuksista.

Lisätietoja saa Agria Eläinvakuutuksen verkkosivuilta.

Agria Pentu Henki -ryhmävakuutus

Kennelliiton yhteistyökumppanina Agria Eläinvakuutus tarjoaa Suomen Kennelliittoon rekisteröitäville pentueille ilmaisen Agria Pentu Henki -ryhmävakuutuksen

Vakuutusmäärä on enintään 600 euroa jokaista vakuutuksen piiriin kuuluvaa koiranpentua kohden. Korvausta maksetaan täyteen vakuutusmäärään, jos pentu menehtyy tai joudutaan lopettamaan eläinlääketieteellisen arvion perusteella vakuutuksen piiriin kuuluvan tapaturman tai sairauden seurauksena. Vakuutuksessa ei ole omavastuuta.

Vakuutus on määräaikainen ja voimassa pentueella aikaisintaan 5 viikon iästä. Vakuutus päättyy pennun luovutukseen viimeistään 12 viikon iässä, jos pentu luovutetaan normaalia luovutusikää myöhemmin tai se jää kasvattajalle. Vakuutusta ei voi siirtää pennunostajalle.

Tarkempaa tietoa vakuutuksesta löytyy allaolevista liitteistä:

Tarkemmat ohjeet vakuutuksen tekemiseen löytyvät Agria Eläinvakuutuksen verkkosivuilta.

Laadukasta koulutusta ja antoisia toimihenkilötehtäviä

Kennelliitto ja kennelpiirit järjestävät parhaaseen asiantuntemukseen ja tietotaitoon nojaavaa perus- ja jatkokoulutusta kasvattajille ja koiraharrastajille. Kursseja on tarjolla niin asiantuntevaa koiratietoutta kaipaavalle omistajalle, yhdistyksille kuin heille, jotka haluavat pätevyyden harrastuksensa toimihenkilötehtäviin.

Koiraharrastus yhdistää

Koira on ihmisen paras ystävä, jonka kanssa on luontevaa tutustua uusiin kaksi- ja nelijalkaisiin matalalla kynnyksellä. Kennelliitolla on noin 146 000 jäsentä. Liittoon kuuluu yli sata rotujärjestöä ja rotua harrastavaa yhdistystä sekä satoja rotuyhdistyksiä, koirakerhoja ja metsästysyhdistyksiä. Yhteensä jäsenyhdistyksiä on yli 2000. Toimintamme piiristä on helppo löytää uusi harrastus sinulle ja koirakaverillesi. Lähetämme jäsenillemme sähköisiä tiedotteita ja julkaisemme toimihenkilöillemme ja jäsenyhdistyksille suunnattuja Kenneluutisia.

Kennelliiton neuvonta

Kennelliiton neuvonnasta saat monenlaista tietoa esimerkiksi koiran hankinnasta, koiranhoidosta ja harrastusmahdollisuuksista. Neuvonta palvelee numerossa 09 88730 333 arkisin kello 11-17. Myös Kennelliiton verkkosivuilta löytyy paljon koira-asiaa.

Liity jäseneksi!