Kuva Kennelliiton OmaKoira-sovelluksen kirjautumisnäkymästä

Miten annan luvan rokotustietojen tallentamiseen Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Näytä vastaus

Miten annan luvan rokotustietojen tallentamiseen Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Saat automaattisesti ilmoituksen Omakoira-mobiilisovelluksessa (1.4 versiosta eteenpäin), jos et ole vielä antanut lupaa rokotustietojen tallentamiseen. Ilmoituksesta voit suoraan siirtyä luvan antamiseen,

tai

- Valitse aloitusvalikon yläreunassa näkyvä valikko-painike
- Valitse asetukset-painike (rataskuvake)
- Laita ruksi kohtaan "Hyväksyn, että eläinlääkärit voivat tallentaa koirieni rokotustiedot Kennelliiton koirarekisteriin."

Kun olet antanut luvan, eläinlääkäri voi tallentaa rokotustiedot koirillesi ja ne näkyvät Omakoira-mobiilisovelluksessa koiran tiedoissa.

Omakoira mobiili-sovellus

Miten teen omistajailmoituksen tai -muutoksen Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Näytä vastaus

Miten teen omistajailmoituksen tai -muutoksen Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Valitse Koirat - Lisää uusi koira.

Voit tehdä omistajailmoituksen tai -muutoksen joko rekisteritodistuksen omistajailmoituksessa olevalla QR-koodilla tai kirjoittamalla rekisterinumeron ja valtuutusavaimen käsin. QR-koodi tuli käyttöön 09/2018 ja se näkyy sen jälkeen saaduissa rekisteritodistuksissa.

Omistajailmoituksen ja-muutoksen voi tehdä mobiilisovelluksessa, jos koiralle tulee vain yksi omistaja. Jos koiralle on tulossa useampi omistaja, tee muutos Omakoira-palvelussa tai postitse. Huom! Omakoira-mobiilisovelluksen kautta tehdyistä omistajailmoituksista tai -muutoksista ei lähetetä omistajatodistusta postitse, vaan se toimitetaan sähköpostitse liitetiedostona.

Omakoira mobiili-sovellus

Miten tilaan koiralleni tutkimuslähetteen Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Näytä vastaus

Miten tilaan koiralleni tutkimuslähetteen Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Valitse "Tutkimuslähetteet" -valikko ja klikkaa "Tilaa uusi tutkimuslähete",

valitse koira, jolle haluat lähetteen tilata ja saat listauksen tutkimuksista, joista voit valita ja tilata tarvittavan lähetteen. Voit myös ensin valita koiran ja sitten "Toiminnot" ja "Tilaa tutkimuslähete".

Omakoira mobiili-sovellus

Miksi koirani rokotustiedot eivät näy Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Näytä vastaus

Miksi koirani rokotustiedot eivät näy Omakoira-mobiilisovelluksessa?

Saat rokotustiedot näkyviin, jos olet antanut mobiilisovelluksessa luvan tietojen tallentamiseen ja eläinlääkäri on tallentanut koirasi rokotustiedot Omakoira-palvelun kautta.

Koirani ei näy Omakoira-mobiilisovelluksessa

Koirani ei näy Omakoira-mobiilisovelluksessa

Laita sähköpostia osoitteeseen: omakoira@kennelliitto.fi, ilmoita viestissäsi koiran rekisterinumero, koiran nimi sekä jäsennumerosi.

Pätevyyteni tai luottamustehtäväni eivät näy Omakoira-mobiilisovelluksessa

Pätevyyteni tai luottamustehtäväni eivät näy Omakoira-mobiilisovelluksessa

Laita sähköpostia oman alueen kennelpiiriisi, jos kyseessä on kennelpiirin hoitama pätevyys tai yhdistykseen, jonka luottamustehtävästä on kyse. Kerro viestissäsi, mitkä pätevyydet/luottamustehtävät sinulta puuttuvat.

Saako Omakoira-mobiilisovelluksen Windows-puhelimeen?

Saako Omakoira-mobiilisovelluksen Windows-puhelimeen?

Ei valitettavasti. Sovellus on tehty yleisimmille puhelinlaitteille eli Android- ja iOS- (iPhone) puhelimille.

Omakoira mobiili-sovellus

Mistä Omakoira-mobiilisovelluksen saa ladattua?

Näytä vastaus

Mistä Omakoira-mobiilisovelluksen saa ladattua?

Ilmaisen sovelluksen saa ladattua laitteen sovelluskaupasta (App Store, Google Play tai Huawei AppGallery).