Blanketter

• För medlemsföreningar
  • För uppfödare
  • För veterinärer
Sökfunktionen har uppdaterats, läs mer om ändringarna

Blanketter För veterinärer

Downloadable file
Blankett för beställning av härstamningsundersökning i Laboklin laboratoriet
Denna blankett används som remiss när en härstamningsundersökning beställs för en kull eller för en enskild hund från Laboklin-laboratoriet.
Uppdaterad
Laboklinin lähete polveutumisen varmistusta varten
Tätä lomaketta käytetään lähetteenä, kun pentueelle tai yksittäiselle koiralle tilataan polveutumisen varmistus Laboklin-laboratoriosta.
Blankett för beställning av härstamningsundersökning i Laboklin laboratoriet
Uppdaterad
Submission form for parentage analysis with Laboklin
This form is used as a referral when a parentage testing is ordered for a litter or for an individual dog from the Laboklin laboratory.
The form can be filled and saved
Blankett för beställning av härstamningsundersökning
Används vid beställning av härstamningsundersökning för hund eller valpkull från annat laboratorio än Laboklin.
Lähete polveutumistutkimusta varten
Tätä lomaketta käytetään lähetteenä, kun pentueelle tai yksittäiselle koiralle tilataan polveutumisen varmistus muualta kuin Laboklinilta.
DNA-härsamningsremiss
Request for DNA parentage evaluation
Used when ordering a parentage evaluation for a litter or a single dog from a laboratorium other than Laboklin.
The form can be filled and saved
Intyg om valpar som fötts med stubbsvans
Till valpkullsanmälan bifogas detta intyg, som getts av veterinärn eller Kennelklubbens officiella provtagare, om valpar som fötts med stubbsvans. I raser där individer med medfödd stubbsvans (T-box-mutation) påträffas bör svanslängden anges i valpkullsanmälan för varje enskild valp. Undersökningen bör genomföras av veterinär eller Kennelklubbens officiella provtagare inom tio (10) dygn efter valpkullens födsel.
Uppdaterad 16.11.2023
Todistus töpöhäntäisenä syntyneistä pennuista
Tämä eläinlääkärin tai Kennelliiton virallisen näytteenottajan antama todistus töpöhäntäisenä syntyneistä pennuista liitetään mukaan pentueilmoitukseen. Rodussa, jossa tavataan luonnollisesti töpöhäntäisiä yksilöitä (T-box-mutaatio), tulee pentueilmoituksessa ilmoittaa kunkin pennun hännän pituus. Eläinlääkärin tai Kennelliiton virallisen näytteenottajan tutkimus on suoritettava kymmenen vuorokauden (10 vrk) kuluessa pentueen syntymästä.
Intyg om valpar som fötts med stubbsvans
Downloadable file
Remiss för bestämning av DNA-profil i Laboklin-laboratoriet
Denna blankett används som remiss när en DNA-profil beställs för en hund från Laboklin-laboratoriet.
Laboklinin lähete DNA-tunnistemääritystä varten
Tätä lomaketta käytetään lähetteenä, kun koiralle tilataan DNA-tunniste Laboklin-laboratoriossa.
Remiss för bestämning av DNA-profil i Laboklin-laboratoriet
Request for DNA-profiling with Laboklin
This form is used as a referral when a DNA-profile is ordered for a dog from the Laboklin laboratory.