Problem vid betalning av hälsoundersökningar i efterhand
En problemsituation har uppstått vid sändningen av textmeddelandet om betalning av officiell hälsoundersökning i de fall där en remiss för hälsoundersökningen inte har beställts på förhand.
En problemsituation har uppstått vid sändningen av textmeddelandet om betalning av officiell hälsoundersökning i de fall där en remiss för hälsoundersökningen inte har beställts på förhand.
Om en remiss inte har beställts på förhand, skickas i normala fall ett textmeddelande och/eller ett e-postmeddelande till hundens ägare, beroende på vilka uppgifter som sparats på kliniken. I meddelandet finns ett PIN-nummer och instruktioner för betalning av remissen/hälsouppgiften.
Sändningen av textmeddelandet fungerar inte just nu, och därför ombes veterinärkliniker spara ägarens e-postadress på remissen. Detta är väldigt viktigt med tanke på att ägaren ska få instruktioner och för att hen ska kunna betala remissen/hälsouppgiften.
Ytterligare information om hälsoundersökningar för veterinärer finns också här (på finska).
Vi beklagar störningen och meddelar genast när problemet åtgärdats.
Felet i ryggutlåtanden har åtgärdats
Ryggutlåtandet skickades till ägaren om en remiss för avläsning av lumbosakral övergångskota (LTV) och spondylos (SP) hade beställts för hunden, trots att röntgenbilderna ännu inte hade avlästs på Kennelklubben. Felet har nu åtgärdats.