Go Hau! valtaa taas Lempäälän Ideaparkin

Kennelliiton Nuoret järjestää 6. huhtikuuta Lempäälän Ideaparkissa lapsille ja nuorille suunnatun Go Hau! -koiratapahtuman. Tapahtumaan voi osallistua koiran kanssa tai ilman. Kauppakeskukseen voi tulla oman koiran kanssa, mutta huomioithan, että jokainen liike päättää itse voiko heillä asioida koiran kanssa.

Maksuttomassa tapahtumassa on luvassa monenlaista aktiviteettia oman koiran kanssa tai ilman koiraa. Lapset ja nuoret pääsevät puuhaamaan mielekästä tekemistä erilaisilla aktiviteettipisteillä. Osaan pisteistä voi osallistua myös oman koiran kanssa! Koiran nenää ja tottelevaisuutta pääsee testaamaan supersuositulla Houkutusten Highwaylla ja Herkku-Formula-radalla etsitään herkkuradan nopeimmin suorittavaa koiraa. Koiran kanssa voi myös osallistua alle 10-vuotiaiden Lapsi ja koira -kilpailuun. Alle 10-vuotiaille järjestetään tapahtumassa myös lelukoirakilpailu.

Vain junior handler kilpailuun on täytynyt ilmoittautua etukäteen. Kaikki muut tapahtuman aktiviteetit, kilpailut ja askartelupaja ovat osallistujille maksuttomia. Lapsi&koira- ja lelukoirakilpailuihin tulee ilmoittautua paikanpäällä ennen kilpailun alkua.

Ohjelmaa on luvassa noin kello 10–16, tutustu tapahtuman aikatauluihin alempana.

Tutustu nuorten omaan junior handler -koiraharrastuslajiin

Junior handler on 10–17-vuotialle nuorille tarkoitettu koiranesittämiskilpailu. Lempäälässä tapahtumavieraat pääsevät seuraamaan karsintakilpailua, jossa valitaan Suomen edustusjoukkue Ruotsissa joulukuussa pidettävään Pohjoismaiden mestaruuskilpailun -finaaliin.
Kilpailuun on ilmoittautunut ennätysmäärä nuoria koiranesittäjiä, 59 kpl! Kilpailun tuomaroi Anna Pyykkö.

Junior handler -kilpailuun tuli ilmoittautua etukäteen ja ilmoittautuminen kilpailuun on päättynyt.

Junior handler -lajiin pääset tutustumaan tarkemmin ja kokeilemaan lajia oman koiran kanssa kehässä 2 klo 9.00 ja 14.00. Lajin saloihin osallistujat tutustuttaa menestynyt koiranesittäjä ja junior handler -työryhmän jäsen Tiia Nyberg. Tule mukaan!

LAUANTAI 6.4.3024 aikataulu

Kehä 1

10.00 Junior handlereiden Pohjoismaiden mestaruus -karsintakilpailu
Tuomari: Anna Pyykkö

12.00 tauko junior handler -kilpailussa
Nuorten esityksiä & Vuoden 2023 Virkakoirien videoesittelyt:
Wike Wilson & Seoul temppunäytös
Anni Haapalan ja Mio Siitarin tokonäytös
Jemina Sakomaan koiratanssiesitys
Wike Wilson & Lucky temppunäytös

12.30 Junior handler -kilpailu jatkuu

n. 17.00 kilpailun arvioitu päättyminen

Kehä 2

9.00 Tule tutustumaan Junior Handler -lajiin
Kouluttaja: Tiia Nyberg

11.00 Lelukoirakilpailu alle 10-vuotiaille
Tuomarina: Minni Hiiri
Kilpailun ilmoittautuminen klo 9.30 alkaen Kennelliiton/Kennelliiton Nuorten infopisteellä

13.00 Lapsi&koira -kilpailu alle 10-vuotiaille
Tuomarina: Mikki Hiiri

14.00 Tule tutustumaan Junior Handler -lajiin
Kouluttaja: Tiia Nyberg

Tapahtumalava

Tule mukaan tapahtumalavan ohjelmiin oman tai lainakoiran kanssa. Koirat pidetään kytkettyinä, paikalla on lainattavissa pitkiä hihnoja/liinoja suorituksia varten. Aktiviteetteihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, tule vain paikalle.

10.00 Houkutusten Highway
Tule testaamaan selviääkö koirasi luoksetulosta sortumatta matkan houkutuksiin!

11.00 Herkkuformulat
Kenen koira selviytyy nopeimmin herkkuradasta?

13.00 Houkutusten Highway
Tule testaamaan selviääkö koirasi luoksetulosta sortumatta matkan houkutuksiin!

14.00 Herkkuformulat
Kenen koira selviytyy nopeimmin herkkuradasta?

Tapahtumasta löytyy erilaisia nonstop tapahtumapisteitä, joihin voit osallistua!
• Kädentaitopiste
   o narulelupaja – tule punomaan narulelu omalle koirallesi
   o näyttelyhihnan punontaa – opettele punomaan oma näyttelyhihna
   o värityskuvia perheen pienimmille
• Aarteenetsintää
• Kahoot visailua screenillä ennen Herkkuformuloita ja Houkutusten Highwayta
• Vaahtomuovipujottelu pienellä koiralla/lelulla.
• Arvaa MIKÄ? ja muita arvuuttelupelejä Kennelliiton Nuorten osastolla

Kennelliiton kaveri- ja lukukoirat Pohjois-Hämeen kennelpiiristä ovat paikalla klo 10–16

Kennelliiton ja Kennelliiton Nuorten osasto palvelee alueella koko tapahtuman ajan

Mukana tapahtumassa myös Kennelliiton Nuorten yhteistyökumppani Pedigree!

Go Hau -tapahtuman esiintyjät:

Jemina Sakomaa & Emma
Olen Jemina Sakomaa ja koiratanssiin hurahdin muutama vuosi sitten. GoHau-tapahtumaan tulen esiintymään bordercollie Emman kanssa.

Jemina Sakomaa & Emma
Jemina Sakomaa & Emma. Kuva: Canis Curiosus

Wike Wilson & Lucky sekä Seoul
Olen Wike Wilson ja tässä parivaljakkoni Lucky 8-vuotias bordercollie ja Seoul päälle 1-vuotias bordercollie-whippet sekoitus. Vapaa-ajalla treenaamme monen eri lajin parissa mutta lempi harrastuksiimme kuuluu ehdottomasti koirafrisbee ja valjakkourheilu. On ilo päästä esiintymään Nuorten GoHaussa!

Wike Wilson & Lucky sekä Seoul

Anni Haapala & Mio Siitari
Olemme Mio & labradori Rin ja Anni & cockerspanieli Elmo. Teemme mm. Tokoa, rallytokoa ja rodunomaisia lajeja. Koiraharrastus on meillä syvällä sydämessä! He tulevat tekemään tapahtumaamme tokonäytöksen.

Anni Haapala & Mio Siitari

Tapahtuma on kiusaamisvapaa.