Omistajamuutos kätevästi Omakoira-palvelulla tai Omakoira-mobiilisovelluksella

Omistajamuutos tehdään, kun koira vaihtaa omistajaa esimerkiksi aikuisena. Uusi omistaja voi tehdä muutoksen Omakoira-palvelussa tai Omakoira-mobiilisovelluksella. Sen tekemiseen tarvitaan koiran edellisen omistajan antama valtuutusavain. Edellinen omistaja löytää sen omasta Omakoira-palvelustaan koiran tietojen yhteydestä. Jos koiralle halutaan merkitä useampi omistaja, muutos tehdään Omakoira-palvelussa. Mobiilisovellus ei sovellu omistajamuutoksen tekemiseen silloin kun koiralle tulee useampi omistaja.

Omistajamuutoksen voi tehdä myös omistajamuutoskortin tai luovuttajan/luovuttajien allekirjoittaman omistajamuutosilmoituslomakkeen, kauppakirjan tai muun omistusoikeuden kiistattomasti osoittavan asiakirjan perusteella postitse. Koiran kaikkien omistajien on allekirjoitettava omistajamuutosilmoitus.

Omistajanmuutosta koskevat samat vaatimukset riippumatta siitä, onko koira rekisteröity Kennelliiton viralliseen rekisteriin, tai pelkästään ilmoitettu Kennelliiton ylläpitämään tunnistusmerkintä- ja omistajarekisteriin.

The form can be filled and saved
Lomake omistajailmoituksen tai -muutoksen tekemiseen
Tällä lomakkeella voit tehdä koirallesi omistajailmoituksen tai -muutoksen. Postita huolellisesti täytetty lomake osoitteeseen Suomen Kennelliitto, Omistajailmoitukset, PL 20, 79101 Leppävirta tai lähetä lomake sähköpostin liitetiedostona skannattuna ja allekirjoitettuna osoitteeseen rekisterointi@kennelliitto.fi. Kennelliiton jäsen tekee omistajailmoituksen tai -muutoksen kätevimmin Omakoira-palvelun kautta.
Updated 28.6.2019
Omistajailmoitus tai -muutos
Ägaranmälan
Med denna blankett kan du göra ägaranmälan eller -ägarbyte på din hund. Fyll i blanketten noggrant och posta den till adressen Finska Kennelklubben, Ägaranmälningar, PB 20, 79101 Leppävirta. Du kan också skanna den ifyllda blanketten och skicka den som bilaga till ett e-postmeddelande till rekisterointi@kennelliitto.fi. Vänligen se till att du undertecknar din anmälan.
Du som är medlem i Finska Kennelklubben gör ägaranmälan eller -byte allra smidigast på Omakoira-tjänsten.
Updated
Ownership declaration or change of ownership
Use this form to make an ownership declaration or change of ownership for your dog. Mail the completed form to the Finnish Kennel Club, Omistajailmoitukset, PL 20, 79101 Leppävirta or send the form as an e-mail attachment scanned and signed to rekisterointi@kennelliitto.fi. Members of the Kennel Club can make the ownership declaration or change of ownership conveniently through the Omakoira service.