Suomen Kennelliitto ja Mars Finland Oy ovat jatkaneet yhteistyösopimustaan vuosille 2016–2018. Uusittu kolmivuotissopimus astuu voimaan 1.1.2016. Sopimuksen piiriin kuuluvat Kennelliiton kaverikoirat sekä nuorisotoiminta. Mars Finlandin tuotemerkkinä koiranruoka-alalla toimii Pedigree.

Kennelliitto ja Mars Finland ovat toimineet yhteistyössä jo lähes kolmen vuosikymmen ajan.

- Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että voimme jatkaa Kennelliiton kanssa erittäin toimivaa ja liiketoimintamallimme vastavuoroista periaatettamme hyvin tukevaa yhteistyötä, sanoo Mars Finlandin yhteiskuntavastuu- ja viestintäkoordinaattori Pirjo Kauhanen.  – Koirat ja niiden hyvinvointi on kaiken toimintamme keskiössä ja siksi yhteistyö Kennelliiton kanssa on meille erittäin palkitsevaa, Kauhanen jatkaa.

- Kennelliiton nuoriso- ja kaverikoiratoiminta on näkyvä osa vuoropuheluamme yhteiskunnan kanssa. Olemme erittäin iloisia siitä, että Mars Finland on mukana tässä dialogissa, sanoo Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Helena Suni.

Kennelliiton kaverikoiratoiminta on vapaaehtoistoimintaa, jossa koira tuo iloa, elämyksiä ja läheisyyttä ihmisille, joilla ei ole omaa koiraa. Kaverikoiranohjaajat vierailevat koiriensa kanssa esimerkiksi lasten, kehitysvammaisten ja vanhusten luona erilaisissa laitoksissa, kouluissa, päiväkodeissa ja erilaisissa tapahtumissa. Toiminnan tavoitteena on ihmisten ilahduttaminen ja piristäminen. Viime vuonna aktiivisesti toimivia kaverikoiraohjaajia on noin 1 100 ja kaverikoiria noin 1 220.

Suomen Kennelliitto järjestää monipuolista toimintaa nuorille koiraharrastajille. Kennelliitolla on jo noin 5.000 nuorisojäsentä, joille järjestetään erilaisia tapahtumia ympäri Suomea. Kennelliiton valtakunnallisen koiranuorisotoiminnan lisäksi toimintaa on myös 19 alueellisella kennelpiirillä, joista jokaisessa on oma nuorisotoiminnan kouluttaja ja nuorisojaosto. Piirit järjestävät erilaisia tapahtumia ja muuta toimintaa alueensa alle 18-vuotiaille nuorille.

Pedigree tuotteiden takana on lemmikkieläinten ravitsemuksen edelläkävijä WALTHAM®. WALTHAM Centre for Pet Nutrition on tehnyt myös mittavaa tutkimusta ihmisen ja eläimen vuorovaikutuksesta, jota todistaa yli 1700 julkaisua. WALTHAM® toimii yhteistyössä maailman johtavien tieteellisten laitosten kanssa tukeakseen Mars Petcare:n visiota luoda parempi maailma lemmikkieläimille. Mars Petcare –tuotemerkkejä ovat WHISKAS®, PEDIGREE®, NUTRO®, TRILL®, CESAR®, SHEBA®, KITEKAT®, DREAMIES ™ ja Royal Canin.

Lisätietoja:
Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry.
Toiminnanjohtaja Markku Mähönen
puh. (09) 8873 0350