Rotujen esittelyt ovat rotuyhdistysten toimittamia. Esittelyjen yhteyteen on nostettu Kennelliiton pentulistalle ilmoitetut rodun vapaat pentueet. Yhdellä silmäyksellä voit siis kätevästi nähdä rodun esittelytekstit ja -kuvat sekä vapaat pentueet hintatietoineen. Jos Kennelliiton pentulistalla ei ole rodun vapaita pentuja, sinut ohjataan rotuyhdistyksen nettisivuille ja pentuvälitykseen.

Hankikoira.fi sisältää perustiedot muun muassa koiran käyttäytymisestä, hoidosta ja terveydestä. Laadukkaan materiaalin ovat toteuttaneet koira-alan ammattilaiset. Mukana sisällön tekemisessä ovat olleet muun muassa eläintenkouluttajat Tuire Kaimio ja Tommy Wirén.

Hankikoira.fissä voi tehdä kaksi koira-aiheista testiä. Koiranomistajan testi sisältää artikkeleista koostettuja kysymyksiä ja siitä voi tulostaa itselleen todistuksen. Rotutesti taas tukee koirarodun valinnassa. Rotutestin ehdottamiin rotuihin voi tutustua tarkemmin rotuyhdistysten tekemien esittelyjen avulla.

www.hankikoira.fi