Sähköistä lausuntolomaketta käytettäessä eläinlääkäri tallentaa tulokset Omakoira-palvelussa tutkimuksen yhteydessä. Paperilomakkeita ei tarvitse enää tilata ja postittaa Kennelliittoon.

Sydäntutkimuslomake on eläinlääkärin käytettävissä sähköisesti lähetteen kautta. Jos lähetettä ei ole tehty etukäteen, eläinlääkäri pääsee kirjaamaan koiralle sydänlausunnon kirjoittamalla koiran rekisterinumeron Omakoira-palvelun hakuun. Jos koiralle on tehty lähete, tulevat lähetteen tiedot automaattisesti näkyviin. Jos lähetettä ei ole tehty, eläinlääkäri valitsee kenelle lausunto lähetetään, ja tulostaa asiakkaan allekirjoitettavaksi suostumuksen tutkimuksen tulosten julkaisuun. Sydäntutkimuksen valmistuttua eläinlääkäri tulostaa asiakkaalle sydänlausunnon.

Eläinlääkäri voi avata lähetteet ja sähköiset lomakkeet Omakoira-palvelun kautta, siihen asti kun eläinlääkäriohjelmistotalot ovat ehtineet päivittää eläinlääkäriasemilla käytössä olevat ohjelmistot.

Tämä tiedote on lähetetty myös sähköpostitse sydäntutkimuseläinlääkäreille sekä pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäreille. Kennelliitolla ei kuitenkaan ole kaikkien eläinlääkärien ajantasaisia sähköpostiosoitteita. Voit päivittää yhteystietosi Omakoira-palvelussa.

Jos yhteystietosi ovat ajan tasalla etkä kuitenkaan ole saanut sähköpostia, otathan yhteyttä osoitteella jalostusposti@kennelliitto.fi.

Kennelliitto tiedottaa koirien jalostusohjelmiin kuuluviin terveystutkimuksiin liittyvistä asioista pääsääntöisesti nettisivuillaan. Eläinlääkärit voivat halutessaan tilata Kennelliiton tiedotteet sähköpostiinsa RSS-syötteen avulla.

Tiedote sähköisen sydänlähetteen ja -lausunnon käyttöönotosta
Löydät ohjeita sähköisten lähetteiden käyttämisestä täältä.

Lisätietoja sydänlausunnon tallentamisesta:
omakoira@kennelliitto.fi