Amerikancockerspanieli Caci's Count On Me valittiin Koira2013-tapahtuman perjantaipäivän päätteeksi Helsinki Winner 2013 -koiranäyttelyn parhaaksi koiraksi. Koiran omistaa Carina Östman Ruotsista. Best in Show -tuomarina toimi suomalainen Rainer Vuorinen.

Toiseksi tuli petit basset griffon vendéen Nightdream Ricky Martin, omistajana Bergström Kristina, Helsinki, ja kolmanneksi vehnäterrieri Cameron Rockferry, omistajana Hulthen Helene, Ruotsi. Neljänneksi paras oli kiinanharjakoira Arte Figure Happy Ending, omistajana Alestalo Lassi.

Parhaan koiran tittelistä kilpaili Helsinki Winner 2013 -näyttelyssä yli 6 600 koiraa. Lauantaina Koira2013-tapahtumassa on vuorossa Nordic Winner 2013 -koiranäyttely ja sunnuntaina Voittaja 2013 -näyttely.

FCI ryhmä 1  Lammas ja karjakoirat
Partacollie, Necessity Eduens, om. Rudenko Nadezgda, Venäjä

FCI ryhmä 2  Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsiläiset karjakoirat
Venäjänmustaterrieri, Dar Solntsa Iz Russoi Dinastii, om. Vorobyeva O, Venäjä

FCI ryhmä 3 – Terrierit
Vehnäterrieri, Cameron Rockferry, om. Hulthen Helene, Ruotsi

FCI ryhmä 4 – Mäyräkoirat
Mäyräkoira, lyhytkarvainen, Unita's The King, om. Björkman Ulla & Björkman Riikka, Kouvola

FCI ryhmä 5  Pystykorvat ja alkukantaiset tyypit
Eurasier, Zicata's Netti Of Cheveyo, om. Liljedahl Janne, Mesnali

FCI ryhmä 6  Ajavat ja jäljestävät koirat
Petit basset griffon vendéen, Nightdream Ricky Martin, om. Bergström Kristina, Helsinki

FCI ryhmä 7 – Kanakoirat
Punainen irlanninsetteri, Applegrove Bechamel, om. Igor Trusov, Venäjä

FCI ryhmä 8  Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Amerikancockerspanieli, Caci's Count On Me, om. Östman Carina, Ruotsi

FCI ryhmä 9  Seurakoirat ja kääpiökoirat
Kiinanharjakoira, Arte Figure Happy Ending, om. Alestalo Lassi

FCI ryhmä 10 – Vinttikoirat
Englanninvinttikoira - Sobers Nobilia, om. Toikka Carita & Norhio-Hanski Sanna, Espoo

Paras kasvattajaryhmä:
Sileäkarvainen noutaja, Almanza, Karlström Susanne & Ulin Ragnhild, Sorunda

Paras veteraani:
afgaaninvinttikoira, Neliapilan Wedenneito, om. Staf Anne, Tennilä

Myös junior handlerit kilpailivat perjantaina. Päivän paras oli Pernilla Lindström Ruotsista. Paras suomalainen oli Mette Helin, joka jatkaa sunnuntain SM-finaaliin.

Katso kaikki perjantain tulokset ja voittajien kuvat täältä.

Katso myös tunnelmia perjantailta kuvagalleriasta ja Facebookista.

Lisätietoja:
Suomen Kennelliiton viestintäpäällikkö