Kennelliiton Nuoret järjestää Junior handler -päivän Jyväskylässä Haukkuvaaran hallissa lauantaina 7.10.2023. Luvassa on sekä koiran esittämisen perusteiden opetusta aloittelijoille että huippuvalmennusta kokeneille harrastajille.

Junior handler on hauska harrastus, jonka ydin on koiran ja nuoren hyvä yhteistyö sekä koiran esittämistaito. Laji opettaa nuorelle miten koiran parhaita puolia tuodaan esille näyttelykehässä sekä miten esittäjä voi helpottaa tuomarin arvostelutehtävää. Suomessa laji on suosittu, treenejä järjestetään eri alueilla kattavasti ja kilpailuja lähes jokaisessa koiranäyttelyssä. Suomalaisten junior handlereiden taso on todella korkea ja yhteishenki hyvä. On upeaa nähdä miten joukko kasvaa ja uusia nuoria tulee mukaan, tulethan sinäkin!

Jo ilmoittautumisvaiheessa valitaan, osallistutko aloittelijoiden vai edistyneempien harrastajien ryhmään. Aloittelijoilla tarkoitetaan kokonaan uusia tai vasta muutamiin treeneihin tai kilpailuihin osallistuneita nuoria. Edistyneempien ryhmän valitsevat ne, joilla on jo enemmän kisakokemusta junior handler -lajista.

Aloittelijoiden ryhmän kouluttajina toimivat Hilde Fredriksson ja Tiia Nyberg. Molemmat ovat pitkän linjan koiraharrastajia, menestyneitä ex-junior handlereita ja lajin kouluttajia. He ovat myös mukana Kennelliiton luottamustehtävissä kehittämässä junior handler -lajia. Molemmat ovat tuttuja näkyjä näyttelykehistä, Hilde on viime aikoina nähty eniten skotlanninterriereiden kanssa, Tiia puolestaan sileäkarvaisten noutajien ja englanninsettereiden kanssa, mutta molemmilla on laaja kokemus todella monen rodun esittämisestä.

Edistyneempien ryhmää kouluttavat Sanna Vartiainen ja Katrine Jeppesen, Tanska. Sanna tunnetaan Sanparti's ja Very Vigie amerikancockerspanieleistaan, jotka ovat tuttu näky korkeimmilla palkintokorokkeilla niin kotimaassa kuin maailmallakin. Sannalla on paljon kokemusta eri rotujen esittämisestä sekä nuorten kanssa toimimisesta. Tanskalainen menestynyt ex-junior handler Katrine kasvattaa beagleja ja vastaa osaltaan Tanskan junior handler -toiminnasta Tanskan kennelliitossa. Hän on tuttu näky niin kouluttajana, tuomarina, kuin järjestäjänä erilaisissa lajin tapahtumissa. Katrine on myös ulkomuototuomari.

Päivään ovat tervetulleita kaikki lajista kiinnostuneet nuoret tasosta riippumatta.

Nuorten tulee olla Kennelliiton jäseniä ja mukaan tulevien koirien rokotettuja ja yli 9kk vanhoja.

Koulutuspäivän hinta on 30 €. Hinta sisältää päivän koulutukset ja kevyen lounaan.

Ilmoittautumisaika on 28.8.–18.9.2022. Mukaan mahtuu 15 aloittelijaa ja 25 edistyneempää harrastajaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Päivän ohjelma rakentuu osallistujamäärien mukaan ja tarkempi ohjelma ja aikataulut lähetetään osallistujille sähköpostitse lähempänä tapahtumaa. Päivän kesto on noin klo 9–17.

Tapahtuma järjestetään Vaajakoskella Haukkuvaaran hallissa, osoite Tikkutehtaantie 63 B, 40800 Jyväskylä.

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Tervetuloa viettämään hauska ja kehittävä päivä parhaassa seurassa!

Lisätietoja:

Tapahtumakoordinaattori