Kennelliiton vuoden 2024 hallitus piti järjestäytymiskokouksen 7. joulukuuta. Kokouksessa valittiin edustajat Kennelliiton hallituksen alaisiin toimikuntiin ja työryhmiin sekä muihin toimielimiin ja yhteistyöelimiin.

Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja kaudella 2023–2024 on Esa Kukkonen. Varapuheenjohtaja vuonna 2024 on Kimmo Mustonen. Hallituksen muut jäsenet ovat Jukka Immonen, Kari Leppänen, Jussi Liimatainen, Molli Nyman, Kirsi Sainio, Carina Savander-Ranne, Sanna Törnroos ja Risto Ylitalo.

Hallitus 2023
Kennelliiton hallitus 2024. Kuvassa vasemmalta oikealle Jussi Liimatainen, Sanna Törnroos, Kimmo Mustonen, KIrsi Sainio, Esa Kukkonen, Risto Ylitalo, Jukka Immonen, Molli Nyman ja Kari Leppänen. Kuvasta puuttu Carina Savander-Ranne.
Carina Savander-Ranne 450 px
Carina Savander-Ranne valittiin uutena Kennelliiton hallitukseen kaudelle 2024-2026 valtuuston syyskokouksessa 2023. Hänen lisäkseen kaudelle valittiin jatkamaan Jussi Liimatainen ja Risto Ylitalo.

Tähän tiedotteeseen on koottu tiedot toimikuntien ja merkittävimpien työryhmien vetäjistä ja jäsenistä, joita voidaan vielä nimetä lisää hallituksen kokouksissa ensi vuoden alussa.

Hallituksen alaiset toimikunnat

Jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtajana jatkaa Kirsi Sainio. Jäseniä ovat Nina Mahlanen, Piia Pekkola, Maija Päivärinta ja Piritta Pärssinen. Toimikuntaa voidaan vielä täydentää.

Kasvattajatoimikunnan puheenjohtaja on Molli Nyman. Toimikunnan jäsenet nimetään myöhemmin.

Koe- ja kilpailutoimikunnan puheenjohtaja on Risto Ylitalo. Toimikunnan jäsenet nimetään myöhemmin.

Nuorisotoimikunnan puheenjohtaja on Sanna Törnroos. Jäseniä ovat Hilde Fredriksson, Viivi Ikävalko, Carina Kitti, Laura Lintenhofer, Wilma Soudunsaari, Suvi-Tuuli Skyttä, Riikka Niemikallio, Anu Lintula ja Mirka Rautio.

Näyttely- ja ulkomuototuomaritoimikunnan puheenjohtaja on Kimmo Mustonen ja jäsenenä Jussi Liimatainen. Toimikunnan muut jäsenet nimetään myöhemmin.

Tulevaisuustoimikunnan puheenjohtaja on Jussi Liimatainen. Toimikunnan jäsenet nimetään myöhemmin.

Voittaja-näyttelyiden toimikunnan puheenjohtaja on Kimmo Mustonen. Jäseniä ovat Laura Lehdistö, Jussi Liimatainen, Sampo Miettinen, Markku Mähönen, Kirsi Salmijärvi, Unka Sarsila-Etelämäki, Liisa Suoninen ja Johanna Tuomi. Toimikuntaa voidaan vielä täydentää.

Hallituksen alaiset työryhmät

Kansallisen geenivaraohjelman työryhmän puheenjohtaja on Kirsi Sainio. Jäseniä ovat Juha Kantanen, Heli Lindeberg ja Leena Lindh.

Kaverikoira- ja lukukoiratyöryhmän puheenjohtaja on Sanna Törnroos. Jäseniä ovat Auli Aho, Eveliina Hostila, Auli Kiminki ja Kirsi Ruotsalainen. Työryhmää tullaan täydentämään.

Koiranet-työryhmän puheenjohtajana jatkaa Esa Kukkonen. Jäseniä ovat Markku Mähönen ja Juha Tenhunen.

Koirien hyvinvointityöryhmän puheenjohtaja on Tarja Koistinen ja varapuheenjohtaja Molli Nyman. Jäseniä ovat Toni Lahtinen, Sari Laitinen, Tuire Kaimio, Hannu Kyllönen, Leila Stenlund ja Sari Vähäniitty. Työryhmää voidaan vielä täydentää.

Metsästyskoiratyöryhmän  puheenjohtajana jatkaa Kari Leppänen. Jäseniä ovat Jukka Immonen, Heikki Jääskeläinen, Timo Nurmiluoto, Toivo Kangas, Mika Laaksonen, Jouni Leppänen, Jukka Mörsky, Antti Raappana ja Marko Stålnacke. Työryhmää voidaan vielä täydentää.

Teemavuoden 2024 työryhmän puheenjohtaja on Kirsi Sainio. Jäseniä ovat Sari Laitinen ja Liisa Suoninen. Vuoden 2024 teema liittyy koirien terveyteen ja hyvinvointiin.

Suomen Kennelliitto ry:n säännöt -työryhmän puheenjohtaja on Esa Kukkonen. Jäseniä ovat Eeva Anttinen, Raisa Kiesi, Jari Parkkisenniemi ja Sanna Törnroos.

Antidopingtyöryhmän puheenjohtaja on Marja Kosonen. Jäseniä ovat Marja Blomqvist, Iiris Harju, Jouni Kautto ja Katariina Thomson.