Kennelliitto työskentelee koirien terveyden ja hyvinvoinnin eteen Suomen lisäksi kansainvälisellä kentällä. Yksi kansainvälisistä yhteistyöorganisaatioista on International Partnership For Dogs eli IPFD, joka ylläpitää DogWellNet-sivustoa. Sivustolle kootaan ja kerätään tietoa, linkkejä ja dokumentteja eri puolilla maailmaa koirien terveyden ja hyvinvoinnin eteen tehdystä työstä, jotta se hyödy

DogWellNetin tavoitteena on helpottaa tiedon, taidon, kokemuksien ja resurssien jakamista eri maiden kennelliittojen, eläinlääkäriorganisaatioiden sekä muiden sidosryhmien välillä. Suomella ja muilla Pohjoismailla on keskeinen rooli tiedon välittäjinä, koska olemme tunnustettuja kärkimaita terveysjalostuksessa sekä koirien hyvinvoinnin edistämisessä.

Kennelliiton alaiset rotujärjestöt ja -yhdistykset ovat tervetulleita mukaan tuottamaan rotunsa terveyteen ja jalostukseen liittyvää aineistoa DogWellNetiin. Konkreettisia esimerkkejä toivotuista sisällöistä ovat esimerkiksi englanninkielelle käännetyt JTO:n terveysosiot, PEVISAt, tutkimusprojektit, terveystietokannat sekä roturisteytysprojektit. Kansainvälisen tietopankin on tarkoitus herättää mielenkiintoa ja antaa neuvoja jalostustyöhön.

Mukana sivustolla on jo suomalaisia rotuyhdistyksiä, mutta tietopankkiin kaivataan vielä paljon lisää sisältöä. Sivustolta löytyy myös foorumi, jonne on helppo perustaa rotukohtaisia keskusteluita ja jakaa kokemuksia terveydestä sekä jalostuksesta.

Kiinnostuitko?
Lue lisää IPFD:stä ja DogWellNetistä Kennelliiton sivuilta