Koronapandemian vaikutukset jatkuvat myös vuodelle 2021. Poikkeustilanteen vuoksi osa vuoden tapahtumista ja toiminnasta on jo jouduttu siirtämään tai perumaan. Kennelliiton nuorisotoimikunta pyrkii mahdollisuuksien mukaan järjestämään monipuolista toimintaa nuorille koiraharrastajille. Alle on koottu tarkempaa tietoa vuoden 2021 nuorten SM-kokeiden hakuajasta ja junior handlereiden arvokilpailuista.

Nuorten SM-kokeiden hakuaikaa jatketaan

Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 5.2.2021, että vuoden 2021 Nuorten ohjaajien rally-tokon, tokon sekä palveluskoirakokeiden (jälki- ja hakukokeen alokasluokka) SM-kilpailujen hakuaikaa jatketaan 30.4.2021 saakka.

Kilpailujen tarkoitus on kannustaa nuoria harrastamaan sekä osallistumaan ja antaa heille mahdollisuus kokoontua yhteisen harrastuksen ympärille.

SM-kilpailut järjestetään Kennelliiton voimassa olevien järjestämisohjeiden mukaan. Kilpailujen järjestämisluvan myöntää Suomen Kennelliiton nuorisotoimikunta. Nuorten SM-kilpailujen järjestämisoikeutta voivat hakea kaikki Suomen Kennelliiton jäsenyhdistykset ja Suomen Kennelliitto. Kilpailut voi järjestää joko yhdessä tai erikseen.

Ohjeita ja tietoa nuorten tokon, rally-tokon ja PK:n SM-kilpailujen järjestämisestä löytyy täältä.

Vapaamuotoiset hakemukset lähetetään Kennelliiton nuorisotoimikunnalle osoitteeseen nuoriso@kennelliitto.fi 30.4.2021 mennessä.

Tiedustelut

Laura Jousi
Kennelliiton nuorisokoordinaattori

tai nuoriso@kennelliitto.fi

Junior handlereiden vuoden 2020 viimeinen SM-osakilpailu ja SM-finaali perutaan

Helsinki Winner -näyttelyssä on perinteisesti käyty vuoden viimeinen junior handler SM-osakilpailu. Junior handlereiden vuosi on huipentunut Voittaja -näyttelyn SM-finaaliin, jonka sijoitukset ovat määrittäneet myös seuraavan vuoden ulkomaan junior handler -edustukset.

Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 8.10.2020 siirtää vuoden viimeisen SM-osakilpailun ja SM-finaalin järjestettäviksi Koiramessuilla 6.-7.3.2021. Finaaliin oli tarkoitus kutsua kaikki vuoden 2020 SM-osakilpailuvoittajat, sekä lauantaina 6.3.2021 Helsinki Winnerissä paikan lunastaneet junior handlerit.

Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 10.12.2020 perua jo aikaisemmin siirretyn Voittaja 2020 -näyttelyn ja Koiramessut 2020 -tapahtuman järjestämisen kokonaan koronatilanteen vuoksi. Kennelliiton hallitus tarkisti kokouksessaan 5.2.2021 koronapandemian takia tekemiään linjauksia, joiden pohjalta Kennelliiton nuorisotoimikunta joutui tekemään päätöksen junior handlereiden vuoden 2020 viimeisen SM-osakilpailun ja SM-finaalin perumisesta.

Vuoden 2021 kevään mahdolliset tulevat ja jo ilmoitetut näyttelyiden peruutukset vaikuttavat myös tämän vuoden junior handler arvokilpailuihin, kuten SM-osakilpailuihin ja piirinmestaruuskilpailuihin. Kennelpiirit voivat itse päättää piirinmestaruuskilpailuiden järjestämisestä ottaen huomioon viranomaisten antamat määräykset ja suositukset.

SM-osakilpailut pyritään siirtämään saman piirin alueelle toisen kaikkien rotujen näyttelyn yhteyteen tai jos piirin alueella ei ole sopivaa näyttelyä, osakilpailu pyritään siirtämään jonkin muun näyttelyn yhteyteen, kun koronatilanne taas sallii niiden järjestämisen.

Laura Lehdistö
Kennelliiton tapahtumakoordinaattori