Kennelliitolla on erinomainen KoiraNet -jalostustietojärjestelmä. Suojellaksemme jäsentemme etuja olemme halunneet estää järjestelmän tai sen tietojen maksuttoman, kaupallisen käytön ilman Kennelliiton lupaa.

KoiraNet -jalostustietojärjestelmään on tämän vuoksi lisätty teksti: "Tämän KoiraNet -jalostustietojärjestelmän ja sen sisältämät tiedot omistaa Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry. Omistus- ja tekijänoikeuksien loukkaaminen voi johtaa rikoslain mukaisiin seuraamuksiin. Tekijänoikeuksien hyödyntäminen on kielletty. Tietojen kopioiminen ilman erillistä kirjallista ennakkolupaa on kielletty."

Tilanne ei ole mitenkään muuttunut Kennelliiton jäsenjärjestöjen osalta. Rotujärjestöt, rotuyhdistykset ja rotukerhot voivat jatkossakin käyttää järjestelmää yhdistystensä toiminnassa, eli kopioida ja julkaista järjestelmän tietoja.

Lisätiedot:

Lakimies Raisa Kiesi