Mobiililaitteilla toimivaan Suomen Palveluskoiraliiton julkaisemaan Virkku-korttiin on koottu koetoimintaan liittyvää henkilökohtaista sisältöä. Virkku-kortista löytyvät muun muassa henkilön lisenssitiedot, toimihenkilöpätevyydet, tiedot tulevista kokeista, kurssi-ilmoittautumisista ja kokeista, joissa hän on toimihenkilönä.

Korttiin kirjaudutaan Virkku-tunnuksilla puhelimen tai tabletin selaimella – kortti on optimoitu vain mobiilikäyttöön soveltuvaksi.

Kortin etusivulla näytetään kirjautuneen henkilön nimi sekä mahdolliset lisenssitiedot. Tässä näkyy myös Virkku-numero sekä Suomen Kennelliiton jäsennumero.

Virkku-kortin etusivu

Sähköinen toimitsijakortti korvaa pahvisen kortin

Yksi tärkeimmistä toiminnoista on Toimitsijakortti, jossa näkyvät mm. tuomareiden ja koetoimitsijoiden pätevyydet, niiden myöntämispäivä sekä vanheneminen. Pätevyyden uusimiseen liittyvät toiminnot löytyvät Virkusta kirjautuneen käyttäjän Omat tiedot-osiosta.

Virkku-kortti toimitsijakortti

Sähköinen Toimitsijakortti korvaa pahvisen toimitsijakortin ja tätä sähköistä korttia esittämällä sen haltija saa vapaan pääsyn kaikkiin pohjoismaisiin näyttelyihin ja käyttökokeisiin, mikäli jokin pätevyyksistä on voimassa.

Käyttäjä voi myös selata omia tulevia kokeitaan, joihin on ilmoittautunut, sekä tarkastella omia tulevia koetapahtumia, joissa on esimerkiksi tuomarina, koetoimitsijana tai muuna pätevöitynä toimitsijana. Samalla sivulla esitetään myös tulevat kurssit tai koulutukset, joihin käyttäjä on ilmoittautunut.

Esimerkiksi tuomarien tai koetoimitsijoiden jatkokoulutukset, joihin kortin haltija on osallistunut, löytyvät kohdasta Käydyt koulutukset.

Kaikki omia tietoja koskevat päivitykset, lisenssin ostaminen, koeilmoittautumiset sekä pätevyyden uusimiset tehdään Virkun kautta.

Virkku-tunnukset

Lisätiedot: