Haluatko tärkeän tehtävän virallisissa koiratapahtumissa oikeudenmukaisen kilpailun, koirien hyvinvoinnin ja hyvän koiranpidon edistäjänä? Haemme dopingvalvojiksi asiantuntevia koiraharrastajia. Koulutamme ja pätevöimme valitut henkilöt dopingvalvojan tehtävään.

Dopingvalvoja on vapaaehtoistoimija, joka toimii Kennelliiton alaisuudessa. Kennelliitto vastaa dopingvalvojien perus- ja jatkokoulutuksesta sekä toiminnan ohjauksesta.

Dopingvalvojan on täytettävä seuraavat pätevyysehdot:

• Kennelliiton jäsen
  • vähintään 18 vuoden ikäinen
  • yleistä luottamusta kennelharrastuksen piirissä nauttiva
  • luonteensa ja arvostelukykynsä puolesta dopingvalvojan tehtävään sopiva
  • riittävä fyysinen kunto ja henkiset ominaisuudet dopingvalvojan tehtävään
  • kyky tulla ihmisten kanssa toimeen

Dopingvalvojan tehtävään haet lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen 30.10.2021 mennessä. Hakemukset tulee toimittaa pdf-muodossa sähköpostitse: ad@kennelliitto.fi

Kerro hakemuksessa kokemuksestasi koiraharrastuksessa ja miksi dopingvalvojana toimiminen kiinnostaa sinua. Hakijat valitaan haastatteluun hakemusten perusteella.

Koulutusviikonloppuun (tammikuu 2022) kutsutaan haastattelujen ja hakemusten perusteella valitut osallistujat. Koulutusviikonloppuun osallistuminen on edellytys mahdolliseen dopingvalvojan pätevyyteen.

Lisätietoa Kennelliiton antidopingtoiminnasta löytyy täältä.

Lisätietoja dopingvalvojatoiminnasta:

Suomen Kennelliitto ry.