Sankarikoiran arvonimen haku vuodelle 2020 päättyy sunnuntaina 6.9. Arvonimeä anotaan Kennelliiton verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella.

Kennelliitto myöntää vuosittain Sankarikoiran arvonimiä koirille, jotka ovat vaikuttaneet merkittävästi ihmisen pelastumiseen vaaratilanteesta. Koira voi saada Kennelliiton kunniamaininnan myös muista sankariteoista.

Vuosittainen hakuaika Sankarikoiran arvonimeen päättyy syyskuun ensimmäisellä viikolla, vuonna 2020 sunnuntaina 6.9. Määräaikaan mennessä lähetetyt hakemukset käydään läpi ja Kennelliiton hallitus myöntää Sankarikoiran arvonimet lokakuussa. Määräajan jälkeen saapuneet hakemukset käsitellään seuraavana vuonna.

Sankarikoiran arvonimen saaneet koirat julkistetaan loppuvuodesta 2020 ja palkitaan Koiramessuilla, jotka järjestetään koronavirustilanteesta johtuen poikkeuksellisesti 6.-7.3.2021.

Sankarikoiran arvonimeä koirallesi voit anoa lomakkeella, jonka löydät Kennelliiton verkkosivuilta.