ERTO ilmoittaa lakon syyksi työnantajan vaatimuksen heikentää työehtoja. Tämä ei pidä paikkaansa. ERTO irtisanoi Kennelliiton työehtosopimuksen 12.11.2019 päättymään 31.1.2020. Työehtosopimuskauden päättymisen jälkeen käydyissä, 27.4.2020 tuloksettomina päättyneissä neuvotteluissa työnantaja ei vaatinut heikennyksiä työehtoihin.

Suomen Kennelliitto ry olisi ollut valmis hyväksymään muun muassa yleisen linjan mukaiset palkankorotukset ja kiky-tuntien poistamisen vielä senkin jälkeen, kun kevään koronapandemiatilanne oli vaikuttanut voimakkaasti liiton alaisten tapahtumien järjestämiseen ja myös muuhun toimintaan.

Olemme pahoillamme siitä, että mahdollinen lakkotilanne voi aiheuttaa poikkeusjärjestelyitä Kennelliiton toiminnassa ja palveluissa. Tiedotamme tilanteesta lisää heti, kun uutta tietoa on.

Toimihenkilöliitto Palta ry:n tiedote tilanteesta löytyy täältä.

Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja
Harri Lehkonen
harri.lehkonen@kennelliitto.fi

Kennelliiton toiminnanjohtaja
Markku Mähönen
markku.mahonen@kennelliitto.fi
puh. 050 511 1998

Tiedotetta on päivitetty 8.9. kello 9.55: lisätty linkki Palvelualojen työnantajat Palta ry:n tiedotteeseen.