Oletko kiinnostunut vaikuttamaan koiramaailmaan päätöksentekoon ja Kennelliiton toimintaan? Sunnuntaina 24. marraskuuta vaikuttajien paikkoja on taas jaossa, kun Kennelliiton valtuusto kokoontuu syyskokoukseen valitsemaan uudet jäsenet Kennelliiton hallitukseen erovuoroisten tilalle.

– Kennelliiton hallituksen jäsenyys on tärkeä luottamustehtävä. Toivomme, että voimme hyödyntää näissä tehtävissä mahdollisimman hyvin sitä monipuolista osaamista, jota jäsenistöstämme löytyy, kertoo Kennelliiton valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen.

Tänä vuonna valtuusto valitsee myös hallituksen puheenjohtajan seuraavaksi kahdeksi vuodeksi.

Esittäydy sekä kirjallisesti että vaalipaneelissa

Hallituksen jäseneksi tai puheenjohtajaksi ehdolle haluavat henkilöt voivat toimittaa itsestään ennakkoon esittelytekstin ja kuvan, jotka menevät valitsijoiden, eli valtuuston jäsenten, tiedoksi. Ehdokkaista julkaistaan marraskuun Jäsenkirjeessä myös kaikille jäsenille tiedoksi menevät, lyhyet esittelyt.

Ehdokkaiksi haluavat pääsevät lisäksi esille vaalipaneelissa, joka järjestetään valtuuston kokousta edeltävässä valtuustoseminaarissa lauantaina 23.11. Varsinainen ehdolle pääseminen tapahtuu valtuuston syyskokouksessa 24.11. siten, että joku kokousedustajista esittää henkilöä ehdokkaaksi.

Esittelytekstit ja kuvat toimitetaan osoitteeseen valtuusto@kennelliitto.fi viimeistään 11.11.

Kerro tekstissäsi tavoitteletko hallituksen jäsenen vai puheenjohtajan paikkaa, kerro kuka olet ja millaista osaamista toisit mukanasi Kennelliiton hallitukseen. Valtuustolle meneville esittelyteksteille ei ole pituusrajaa. Liitä viestiin myös jpg-muotoinen kuva itsestäsi.

Mikäli haluat esittäytyä myös jäsenille menevässä uutiskirjeessä, lisää mukaan myös tiivistetty esittelyteksti Jäsenkirjettä varten. Tämän lyhyemmän tekstin enimmäispituus on 900 merkkiä välilyönteineen. Pidätämme oikeuden muokata ehdokkaiden esittelyt yhtenäiseen muotoon.

Kennelliiton hallitus johtaa liiton toimintaa

Kennelliiton hallitus johtaa Kennelliiton toimintaa ja edustaa Kennelliittoa. Hallitus hyväksyy sääntöjä, ohjeita ja määräyksiä, valmistelee ja esittää asioita Kennelliiton valtuustolle sekä päättää eettiselle lautakunnalle ilmoitettavista asioista. Hallituksen apuna toimivat erilaiset toimikunnat ja työryhmät.

Hallituksen jäseniltä edellytetään sitoutumista tehtäväänsä. Hallituksen jäsenyyden ohella voi saada myös Kennelliiton toimikuntien ja työryhmien puheenjohtajan tai jäsenen tehtäviä. Pitkä kokemus koiraharrastusten ja luottamustehtävien parissa luetaan eduksi.

Erovuorossa Kennelliiton hallituksesta ovat tänä vuonna Kari Leppänen, Kirsi Sainio ja Sanna Törnroos.

Kuva: Kennelliiton valtuuston jäseniä vaaliuurnalla syyskokouksessa 2022. (Kuvaaja Jukka Pätynen)