Kennelliiton hallitus myönsi kokouksessaan 17.6.2021 Brasilianterrieri – Fox Paulistinha ry:lle ja Suomen Broholmeryhdistys ry:lle rotuyhdistyksen statuksen.

Brasilianterrieri – Fox Paulistinha ry on perustettu huhtikuussa 2002. Yhdistys on hyväksytty Kennelliiton jäseneksi syyskuussa 2005. Yhdistys on toiminut vaaditut viisi vuotta Suomen Kennelliitto ry:n ja rotujärjestön alaisena kerhona.

Suomen Broholmeryhdistys ry on perustettu tammikuussa 2007. Yhdistys on hyväksytty Kennelliiton jäseneksi kesäkuussa 2015. Yhdistys on toiminut vaaditut viisi vuotta Suomen Kennelliitto ry:n ja rotujärjestön alaisena kerhona.

Rotuyhdistyksen tehtävänä on edistää edustamiensa rotujen jalostusta ja rotujen harrastamista. Rotuyhdistys on oman rotunsa rotujärjestön ja kotipaikkakuntansa kennelpiirin jäsen.

Lisätietoa rotuyhdistykseksi hakemisesta löytyy täältä.