Suomen Kennelliitto ja International Partnership For Dogs (IPFD) järjestävät koirien terveyskonferenssi International Dog Health Workshopin Helsingissä torstaista lauantaihin.

IDHW logo 2024

Näkökulmia koirien terveyteen ja hyvinvointiin neljän eri teeman kautta

International Dog Health Workshop on Kennelliiton koirien terveyden ja hyvinvoinnin teemavuoden 2024 päätapahtuma, ja jatkoa Helsingissä järjestettävälle International Conference of Canine and Feline Genetics and Genomics (ICCFGG) kokoukselle. Konferenssissa kuullaan ja keskustellaan koirien terveyden edistämisestä, hyvinvoinnista ja jalostuksen työkaluista neljän eri teeman kautta. Luvassa on esimerkiksi luentoja, esitelmiä ja työpajoja niihin liittyen.

Tapahtuma avautuu tänään Kennelliiton ja IPFD:n yhteisellä tervetuliaispuheella. Tämän jälkeen pidetään myös tutkimuksia esittelevä posterisessio ja huomenna perjantaina Suomen Kennelliiton isännöimä gaalaillallinen. Konferenssin sponsoreina toimivat Mars Petcare, Royal Canin ja Agria. Mars Petcarelta kuullaan tapahtumassa puhe heidän projektistaan End Pet Homelessness. Royal Caninin edustajat esittelevät projektiaan Choose Health Initiative. Agrian edustaja kertoo koirarotujen päivitetyistä terveysprofiileista (Agria Breed Profiles).

Tutustu konferenssin teemoihin ja aikatauluihin tarkemmin täällä.

International Partnership For Dogs (IPFD) on yleishyödyllinen organisaatio, joka työskentelee koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi. Organisaatio ylläpitää DogWellNet-sivustoa. IPFD:n jäseniä ovat Irlannin, Norjan, Suomen, Ranskan, Saksan, Englannin, Ruotsin, Kanadan ja Hollannin kennelliitot.

Konferenssiin osallistujat kuuntelemassa puhetta.
Konferenssin osallistujat kuuntelemassa esitystä.
Konferenssin ilmoittautumispiste
Ilmoittautumispisteellä Kennelliton Kaisa Gold ja Laura Ripatti.

Lauantaina vietetään myös Kasvattajapäivää

Kennelliiton kasvattajatoimikunta järjestää kasvattajapäivän lauantaina 15. kesäkuuta terveyskonferenssin yhteydessä. Tämän myötä myös kasvattajapäiville saadaan luennoitsijoiksi kirkkaita koiramaailman tieteentekijöitä.

Kasvattajapäivä on suunnattu kasvattajille ja kaikille koirankasvatuksesta kiinnostuneille, ja siihen on ollut aiemmin ennakkoilmoittautuminen. Päivän monipuolisessa ohjelmassa kuullaan esimerkiksi kansainvälisiä luentoja, koirien hyvinvointityöryhmän esittäytyminen ja terveyden ja hyvinvoinnin kysymysten pohdintaa tulevaisuusnäkökulmasta.