Tänä vuonna Kennelliitolla on Koiramessuilla koirien terveyteen ja kasvatukseen keskittyvä messuosasto. Osastolla voi tavata Kennelliiton jalostus- ja kasvatustiimin ja eläinlääkärin, keskustella koirankasvatuksesta tai koirien terveydestä tai kysyä lisätietoa esimerkiksi Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä.

Koirien terveys- ja kasvatusosastolla ovat paikalla molempien messupäivien ajan Kennelliiton jalostus- ja kasvatustiimi sekä molempina päivinä klo 13–15 Kennelliiton eläinlääkäri Liisa Lilja-Maula. He kertovat Kennelliiton toiminnasta jalostuksen ja kasvatuksen näkökulmasta, ja vastaavat mielellään kysymyksiin.

Koirien terveys- ja kasvatusosastolla voi Koiramessujen ajan tallennuttaa koiran rokotustiedot Omakoira-mobiilisovellukseen. Rokotustietojen tallentaminen Omakoiraan mahdollistaa rokotustietojen näkymisen omistajan Omakoira-mobiilisovelluksessa toimienSuomessavirallisena rokotustodistuksenakoiranäyttelyissä ja kokeissa. Tallennusta varten koiran omistajan tulee olla Kennelliiton jäsen, ladata Omakoira-mobiilisovellus puhelimelle ja antaa lupa tietojen tallentamiseen. Rokotustietojen tallentajat ovat paikalla osastolla klo 10–15 molempina messupäivinä.

Omakoira-mobiilisovellus

Omakoira-mobiilisovellus on puhelimessa ja tabletissa toimiva Kennelliiton jäsenpalvelu. Sovelluksesta löydät jäsentietosi, jäsenkorttisi, omistamiesi koirientiedot sekä mahdolliset tuomari- ja toimitsijakorttisi. Mobiilisovelluksella voit myöshoitaamonia koiriisi liittyviä asioita kuten tilataja maksaa terveystutkimuslähetteitä sekä ilmoittaa itsesi koiran omistajaksi. Lisäksi setoimiiSuomessavirallisena rokotustodistuksenakoiranäyttelyissä ja kokeissa, josrokotustiedot on kirjattu järjestelmään.

Omakoira-mobiilisovelluksenvoit ladataAppStoresta, Google Playstä tai HuaweiAppGallery-sovelluskaupasta.Kirjautumiseen tarvitset Kennelliiton jäsennumeron sekä saman salasanan, jota käytät Omakoira-palvelussa.