Kennelliiton Nuoret järjestävät junior handler -päivän Ylöjärvellä lauantaina 12.10.2024. Luvassa on muun muassa koiran esittämisen perusteiden opetusta aloittelijoille ja huippuvalmennusta kokeneille harrastajille.

Tapahtuma järjestetään Ylöjärvellä Koirakoutsin hallissa lauantaina 12.10.2024. Päivän ohjelmassa on luvassa koiran esittämisen perusteiden opetuksen ja kokeneiden harrastajien huippuvalmennuksen lisäksi myös asiaa lajin säännöistä ja ohjeista sekä tärkeää ja toivottua mentaalipuolen valmennusta nuorille. Tapahtumassa on kaksi osallistujaryhmää: aloittelijat ja kokeneemmat harrastajat. Aloittelijoiden ryhmän kouluttajina toimivat Hilde Fredriksson ja Sanni Pulli. Kokeneiden harrastajien ryhmää kouluttavat virolaiset Karen Dunaway ja Maksim Sedoi. Kokeneiden ryhmän koulutuskieli on englanti, mutta paikalla on käännösapua koko päivän ajan.

Aloittelijoiden ryhmä on suunnattu sellaisille nuorille, jotka eivät vielä koskaan ole junior handler -lajiin tutustuneet tai jotka ovat kisanneet tai treenanneet vasta muutaman kerran. Edistyneiden ryhmän on tarkoitettu sellaisille nuorille, joilla on jo runsaasti kilpailukokemusta lajista. Ryhmä valitaan ilmoittautumisvaiheessa.

Ilmoittautuminen aukeaa 10.9.

Ilmoittautuminen junior handler -päivään aukeaa tiistaina 10.9.2024. Koulutuspäivän hinta on 45 €, hinta sisältää päivän koulutukset, sekä kevyen lounaan. Mukaan junior handler -päivään mahtuu 20 aloittelijaa ja 30 edistyneempää harrastajaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Osallistuvien nuorten tulee olla 10-17-vuotiaita Kennelliiton jäseniä ja osallistujalla tulee olla mukanaan koira. Huomioithan, että koiran on oltava rokotettu ja yli 9kk vanha.

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Päivän ohjelma rakentuu osallistujamäärien mukaan ja tarkempi ohjelma ja aikataulut lähetetään osallistujille sähköpostitse lähempänä tapahtumaa. Päivän kesto on n. klo 9–17.

Tutustu kouluttajiin

Aloittelijoiden ryhmässä kouluttajina toimivat Hilde Fredriksson ja Sanni Pulli. Molemmat ovat pitkän linjan koiraharrastajia, menestyneitä ex-junior handlereita, lajin kouluttajia ja tuomareita. Molemmat ovat myös mukana Kennelliiton luottamustehtävissä kehittämässä junior handler -lajia. Molemmat ovat tuttuja näkyjä näyttelykehissä, Hilde on viime aikoina nähty eniten skotlanninterriereiden kanssa, Sanni puolestaan afgaaninvinttikoirien hihnan päässä, mutta molemmilla on laaja kokemus monen rodun esittämisestä.

Edistyneempien ryhmää kouluttavat Karen Dunaway ja Maksim Sedoi Virosta. He molemmat kisasivat junior handlerissa erittäin tuloksekkaasti, minkä jälkeen he ovat olleet tuttu näky Viron menestyksekkäimpien koirien hihnan päässä. Karen on totuttu näkemään erityisesti pieniamerikanpaimenkoirien kanssa niin BIS-kehissä kuin agilityradallakin. Hän on kerryttänyt kokemustaan koirien kouluttamisen lisäksi junior handlereiden kouluttajana. Maksim on kouluttanut ja esittänyt rautaisella ammattitaidollaan koiria aina pienistä seurakoirista settereihin ja vinttikoiriin usean vuoden ajan. Ulkomaalaiset kouluttajamme ovat kasvattaneet osaamista ja kokemustaan aktiivisesti myös kotimaansa ulkopuolelta mm. kiertämällä koirien kanssa ympäri Eurooppaa isoissa tittelinäyttelyissä.

Lisätietoa tapahtumasta:
Tapahtumakoordinaattori