”Koirakaveri yhdistää” -valokuvakilpailu tarjoaa nuorille alle 25-vuotiaille koiraharrastajille mahdollisuuden ilmaista suhdettaan koiriin valokuvien avulla. Kilpailu käynnistyy tiistaina 1.10. ja osallistua voi aina lokakuun loppuun asti.

Kilpailussa on kaksi erillistä teemaa, joissa molemmissa on kaksi ikäsarjaa: alle 13-vuotiaat ja 13–24-vuotiaat. Osallistua voi molempien teemojen kilpailuihin.

Kilpailuteemat ovat ”Koirakaveri ei kiusaa” sekä ”Koiraharrastus yhdistää”. Koirakaveri ei kiusaa -kategoriassa kuva välittää ajatusta, että koirakaveri ei kiusaa eikä salli kiusaamista. Meidän jokaisen täytyy kohdella toisiamme kunnioittavasti ja ystävällisesti. Kuvassa voi näkyä hyviä käytöstapoja, keinoja vastustaa kiusaamista tai mitä vain, mikä juuri sinusta tuntuu hyvin edustavan tätä teemaa.

Koiraharrastus yhdistää -kategoriassa etsitään kuvaa, joka välittää ajatusta siitä, että koiraharrastus yhdistää meitä monin tavoin. Se tuo yhteen ihmisiä ja eläimiä. Kuva voi korostaa yhteisöllisyyttä ja yhteistyötä. Yhdessä tekemisen ilo saa näkyä. Koiraharrastuksissa syntyy ystävyyssuhteita. Harrastuksissa itsesi lisäksi myös koira voi löytää itselleen kaverin.

Kilpailutöitä otetaan vastaan 1.10.-31.10.2024, minkä jälkeen kilpailun esiraati valitsee jatkoon pääsijät. Esiraadin valikoimat teokset ovat esillä Koiramessuilla 2024 Helsingissä, jossa messukävijät äänestävät voittajat.

Molempien teemojen ikäsarjojen voittajat palkitaan Normalin 50 € lahjakortein. Sijat 2 ja 3 palkitaan Kennelliiton Nuorten tuotepalkinnoilla. Lisäksi kaikkien kilpailuun osallistujien kesken arvotaan pääsylippuja vuoden 2024 Koiramessuille.

Lue lisää ja tutustu osallistumisohjeisiin täällä.