Kennelliiton vuoden 2023 toiminnasta on julkaistu verkossa. Vuosikertomus kokoaa yhteen keskeiset tiedot Kennelliiton harrastus- ja yhdistystoiminnasta sekä koirien hyvinvoinnin eteen tehtävästä työstä.

Viime vuosi oli koiraharrastuksessa hyvin aktiivinen. Koe- ja kilpailuosallistumisten määrä ylitti ensimmäistä kertaa näyttelyiden osallistumismäärän. Haasteena toiminnassa oli koirien rekisteröintimäärien, ja myös Kennelliiton jäsenmäärien lasku. Toimintavuosi oli alijäämäinen.

Koirien terveyden ha hyvinvoinnin painottaminen kaikessa toiminnassa nousi yhä keskeisemmäksi. Kennelliiton jalostustietojärjestelmään vuosittain kirjattavien koirien terveystutkimustulosten määrä nousi yli sadantuhannen. Kennelliittoon perustettiin Koirien hyvinvointityöryhmä.

Teemana Kennelliiton toiminnassa oli Koira kansalaisena. Kennelliitto palkitsi Mäntsälän Suomen koiraystävällisimpänä kuntana.

Kennelliiton kolme tytäryhtiötä sulautuivat yhteen Showlink Oy:n alle 1.1.2024 alkaen.

Lue vuosikertomus alta.