Haluatko tärkeän tehtävän oikeudenmukaisen kilpailun, koirien hyvinvoinnin ja hyvän koiranpidon edistäjänä? Haemme asiantuntevia koiraharrastajia dopingvalvojiksi. Koulutamme ja pätevöimme valitut henkilöt tehtävään.

Dopingvalvoja toimii Kennelliiton alaisissa virallisissa koiratapahtumissa, jossa hän testaa koiria Kennelliiton ohjeistuksen mukaisesti. Kennelliitto vastaa dopingvalvojien perus- ja jatkokoulutuksesta sekä toiminnan ohjauksesta.

Dopingvalvojien valinta, koulutus ja pätevöinti

• voimassa oleva, vähintään viiden vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys Kennelliitossa
  • hyvä tietämys Kennelliiton toiminnasta
  • täysi-ikäinen ja täysivaltainen
  • nauttii yleistä luottamusta kennelharrastuksen piirissä
  • luonteensa ja arvostelukykymnsä puolesta dopingvalvojan tehtävään sopiva
  • riittävä fyysinen kunto ja henkiset ominaisuudet dopingvalvojan tehtävään
  • suhtautuu puolueettomasti ja tasapuolisesti kaikkiin koiraharrastajiin
  • hyvät neuvottelu-, kuuntelu- ja esiintymistaidot
  • on suorittanut hyväksytysti Kennelliiton dopingvalvojille suunnatun GDPR-kurssin
  • henkilön toiminta ja kennelharrastus on ollut moitteetonta viimeisen kymmenen vuoden ajan

Dopingvalvojan pätevyyttä haetaan lähettämällä Kennelliittoon vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo, josta ilmenee hakijan toiminta kennelharrastuksessa. Kerro myös miksi dopingvalvojana toimiminen kiinnostaa sinua.

Hakijat valitaan alkuhaastatteluun ja hakemusten perusteella koulutukseen, joka järjestetään 14.-15.10.2023 Scandic Helsinki Aviacongress hotellissa. Koulutusviikonloppuun osallistuminen on edellytys mahdolliseen dopingvalvojan pätevyyteen.

Tutustu dopingvalvojaohjeeseen täällä:

Downloadable file
Dopingvalvojan toimiohje
Ohjeessa määritellään dopingvalvojan valitakriteerit, tehtävät ja tehtävässä toimiminen. Ohje on voimassa 1.1.2022 alkaen.
Updated 9.2.2022
Dopingvalvojan toimiohje
Updated

Hakemukset pdf-muodossa sähköpostitse 30.9.2023 mennessä: ad@kennelliitto.fi.

Lisätietoja toiminnasta:

Katariina Suomi, Kennelliiton dopingvalvonnan koordinaattori