Kennelliitto ja 12 rotuyhdistystä ovat mukana Riihimäen Erämessuilla 7.-9.6.2024. Messuilla pääsee tutustumaan monipuolisesti koiraharrastustoimintaan.

Riihimäen urheilupuistossa järjestettävillä messuilla on tarjolla monipuolista tietoa metsästyksestä, retkeilystä, kalastuksesta ja yleisesti luonnon aiheista.

Kennelliiton osasto sijaitsee messujen 1. portin sisäänkäynnin vieressä. Osastolla esitellään Kennelliiton toimintaa. Mukana on myös Koiramme-lehti sekä 12 rotuyhdistystä. Messuilla paikalla ovat Suomen Kettuterrierit ry, Suomen Saksanmetsästysterrierit ry, Suomen Mäyräkoiraliitto ry, Suomen Pystykorvajärjestö ry, Suomen Harmaahirvikoirajärjestö, Suomen Laikajärjestö, Suomen Ajokoirajärjestö ry, Suomen Beaglejärjestö ry, Suomen Dreeverijärjestö ry, Suomen Bassetkerho ry, Saksanseisojakerho ry ja Suomen Noutajakoirajärjestö.

Kennelliiton osastolla on messujen ajan tarjolla myös pannukahvia. Tervetuloa osastolle!

Tutustu noutajien työskentelyyn sekä konekarhuun Kennelliiton esityksissä

Suosittujen noutajien työskentelyyn erilaisissa metsästystilanteissa pääsee tutustumaan päivittäin kello 12.30 ja 15.00 Erämessujen ohjelma-areenalla. Noutajat ovat apuna vesilinnustuksessa ja muun pienriistan talteen ottamisessa. Noutajan vahvuuksia ovat niiden vahva uimataito ja halu löytää riistaa.

Konekarhutestauksessa voi turvallisesti testata koiran reagointia karhuun. Konekarhu Nalle on oikea, täytetty ja sähköistetty karhu, jolla on testattu vuosia metsästys- ja seurakoiria. Nallessa on lajinsa mukaan myös aito karhun haju, joka koostuu oikean karhun pesäpahnoista. Konekarhutestaus on luvassa messujen ohjelma-areenalla perjantaina klo 12 ja 15.30 sekä la-su klo 13 ja 15.30.

Sunnuntaina palkitaan Vuoden Eräkoira

Kennelliitto palkitsee messuilla perinteisesti Vuoden Eräkoiran. Tänä vuonna valinta tehdään 21. kerran. Vuoden Eräkoiran palkitsevat koe- ja kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Risto Ylitalo ja koe- ja kilpailutoimikunnan esittelijä-sihteeri Hannu Liedes. Palkitseminen on luvassa messujen ohjelma-areenalla sunnuntaina 9.6. kello 11.