Kennelliitto järjestää Suomen suurimman koiratapahtuman eli Koiramessut Messukeskuksessa Helsingissä 5.–6. joulukuuta 2015. Koiramessuilla on paljon mielenkiintoista nähtävää ja koettavaa koko perheelle. Tänä vuonna messujen yhteydessä järjestetään myös koiratanssin Pohjoismaiden mestaruuskilpailu. Viikonlopun aikana nähdään tasokkaita, koskettavia ja taiteellisia esityksiä Pohjoismaiden huipu

Koiratanssissa yhdistyvät koirankoulutustaidot ja taiteellinen ilmaisu. Koiratanssi on koiran ja sen ohjaajan saumatonta yhteistyötä, jota sävyttävät tarkasti suunnitellut koreografiat ja musiikki.

Yleisö pääsee seuraamaan koskettavia ja ihastuttavia koiratanssiesityksiä molempina messupäivinä. Koiratanssissa kilpaillaan kahdessa lajissa, jotka ovat vapaatanssi eli freestyle ja musiikin tahdissa seuraaminen eli heelwork to music. Lauantaina käydään lajien karsintakilpailut ja sunnuntaina finaalit.

Koiratanssin lisäksi Koiramessuilta löytyy paljon muutakin nähtävää. Tietoa koirista voi hakea uudistuneelta rotutorilta tai Kennelliiton Hau Life! -osastolta. Lukuisten tarvikemyyjien osastoilla voi tehdä vaikka jouluostoksia. Viikonlopun aikana järjestetään myös kaksi kansainvälistä koiranäyttelyä, joihin osallistuu tuhansia koiria yli 300 eri rodusta. Tänä vuonna pennut kilpailevat titteleistä erillisissä pentunäyttelyissä.

Koko perheen tapahtumassa viihtyvät myös perheen pienimmät. Lapsille järjestetään muun muassa lelukoirakilpailu ja kasvomaalausta.

Lue lisää Koiramessuista tänään avatuilta uusituilta nettisivuilta osoitteesta www.koiramessut.fi.

Lisätietoja:
Kati Vesalainen