Valmennusryhmät edistävät toko- ja rally-tokoharrastusta Suomessa valmentamalla eteenpäin pyrkiviä nuoria ohjaajia. Muu Kennelliiton nuorisotoiminta jatkaa Kennelliiton alaisuudessa.

Suomen Kennelliitto ja Suomen Palveluskoiraliitto ovat tehneet sopimuksen nuorten tokon ja rally-tokon valmennusryhmien siirtymisestä Suomen Palveluskoiraliiton hallinnoitaviksi. Valmennusryhmien tavoitteena on edistää toko- ja rally-tokoharrastusta Suomessa valmentamalla eteenpäin pyrkiviä nuoria ohjaajia.

- Toko sekä rally-toko ovat molemmat Palveluskoiraliiton hallinnoimia lajeja, ja siirron myötä lajitoiminta on myös nuorten osalta keskitetty yhteen paikkaan. Tulevaisuudessa Palveluskoiraliitto haluaa uudistaa nuorisotoimintaa muun muassa tarjoamalla valmennusta myös palveluskoiralajeja harrastaville nuorille, sanoo Suomen Palveluskoiraliiton hallituksen puheenjohtaja Mika Laaksonen.

Sopimukseen sisältyy siirtymäaika vuoden 2024 loppuun saakka, minkä aikana Kennelliitto tukee valmennusryhmien toimintaa.

- Nuorten toiminnan tukeminen on tulevaisuuden kannalta Kennelliitolle olennaisen tärkeää. Toivottavasti tämä sopimus tehostaa nuorten ohjaajien valmennusta ja parantaa osaamista. Toivomme myös, että muun nuorisotoiminnan uudistamisen avulla saadaan lisää innokkaita nuoria mukaan toimintaan, sanoo Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Harri Lehkonen

Kennelliiton muu nuorisotoiminta jatkuu Kennelliiton alaisuudessa. Kennelliiton nuorisotoimintaa tullaan myös uudistamaan tulevaisuudessa. Tavoitteena on lisätä yhteistyötä kennelpiirien, rotujärjestöjen ja jäsenyhdistysten kanssa. Yhteistyön avulla lisätään alueellista aktiivista ja monipuolista nuorisotoimintaa.

Lisätietoja:

Tytti Lintenhofer
Suomen Palveluskoiraliitto, nuorisotoimikunta
tytti.lintenhoter@kpedu.fi

Lisätietoa Kennelliiton nuorisotoimintaan liittyen:

Sanna Törnroos
Kennelliiton hallituksen jäsen, nuorisotoimikunnan puheenjohtaja
sanna.tornroos@kennelliitto.fi