Sankarikoiran arvonimen hakuaika vuodelle 2021 päättyy sunnuntaina 5.9. Arvonimeä voi hakea verkossa Kennelliiton verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella.

Kennelliitto myöntää vuosittain Sankarikoiran arvonimiä koirille, jotka ovat vaikuttaneet merkittävästi ihmisen pelastumiseen vaaratilanteesta. Koira voi saada Kennelliiton kunniamaininnan myös muista sankariteoista.

Vuosittainen hakuaika Sankarikoiran arvonimeen päättyy syyskuun ensimmäisellä viikolla, vuonna 2021 sunnuntaina 5.9. Määräaikaan mennessä lähetetyt hakemukset käydään läpi ja Kennelliiton hallitus myöntää Sankarikoiran arvonimet lokakuussa. Määräajan jälkeen saapuneet hakemukset siirtyvät automaattisesti seuraavan vuoden hakuun.

Sankarikoiran arvonimellä palkitut koirat sekä kunniamaininnan saaneet koirat julkistetaan loppuvuonna. Sankarikoirat palkitaan Koiramessuilla, jotka pyritään järjestämään 18.-19.12.2021 Helsingissä. Kunniamaininnan saaneille koirille lähetetään kunniakirja postitse.

Voit lukea lisää Sankarikoirista sekä täyttää arvonimen hakulomakkeen Sankarikoirat-sivulta.