Kennelliiton tytäryhtiö Showlink Oy aloittaa 26.8.2024 muutosneuvottelut mahdollisista lomautuksista Espoon toimipisteessään.

Showlink Oy ei ole valitettavasti toipunut koronavuosista, ja kaksi viimeistä toimintavuotta ovat olleet tappiollisia. Tästä syystä Showlink Oy suunnittelee henkilöstöön liittyviä sopeuttamistoimenpiteitä heti muutosneuvotteluiden päätyttyä 10.9.2024.

Suunnitellut muutokset voivat toteutuessaan johtaa Espoon toimipisteen 16 työntekijän tilapäisiin, enintään 90 päivää kestäviin lomautuksiin. Mahdollisesti myös toimintaa järjestettäisiin uudelleen mahdollisimman tehokkaalla tavalla. Mahdolliset koko- tai osa-aikaiset lomautukset pyrittäisiin kohdentamaan niin, että yrityksen toiminta jatkuisi mahdollisimman sujuvasti. Lomautukset päättyisivät viimeistään 31.3.2025.

Koiranäyttelypalveluiden lisäksi Showlink Oy hoitaa tallennus- ja rekisteröintipalveluita, tapahtumapalveluita sekä verkkokauppaa. Showlink Oy vastaa myös Koiramme-lehden tuotannosta sekä Kennelliiton tietojärjestelmäpalveluiden kehittämisestä.

Toimitusjohtaja Johanna Tuomi
Showlink Oy