Kennelliiton tytäryhtiö Showlink Oy ilmoitti tänään lomauttavansa osa-aikaisesti Espoon toimipisteen henkilöstöään 1.10.2024-31.3.2025 välisenä aikana.

Showlink Oy ilmoitti elokuun alussa aloittavansa 26.8. muutosneuvottelut Espoon toimipisteessään taloudellisista syistä sekä töiden tilapäisen vähenemisen takia.

Muutosneuvottelut johtivat määräaikaisiin, koko Espoon toimipisteen henkilöstön osa-aikaisiin lomautuksiin, jotka tullaan toteuttamaan porrastetusti. Ensimmäiset lomautusjaksot 1.10. alkaen toteutetaan vähentämällä työpäiviä työviikon aikana tai lomauttamalla työntekijöitä kokonaisiksi työviikoiksi.

Viimeiset lomautusjaksot toteutetaan viimeistään 31.3.2025 mennessä. Showlink Oy kohdentaa lomautukset toiminnan hiljaisimpiin talvikuukausiin siten, että yrityksen toiminta jatkuu koko ajan sujuvana ja asiakkaita palvellaan suurella ammattitaidolla, lupaa toimitusjohtaja Johanna Tuomi.

- Olen todella pahoillani siitä, että jouduimme nyt päättämään lomautuksista. Meillä on erittäin osaavaa ja työhönsä sitoutunutta henkilökuntaa, jonka kanssa neuvottelut ovat sujuneet hyvässä yhteisymmärryksessä, toteaa Tuomi.

Showlink Oy hoitaa koiranäyttelypalveluita, tallennus- ja rekisteröintipalveluita, tapahtumapalveluita sekä verkkokauppaa.

Toimitusjohtaja Johanna Tuomi
johanna.tuomi@showlink.fi