Suomen Kennelliitto perusti Vuolasvirta-palkinnon koiranjalostuksen kehittämiseksi ja edesmenneen taitavan kynologin Lauri Vuolasvirran ansioiden kunnioittamiseksi. Suomen Kennelliitto myöntää palkinnon korkeimpana huomionosoituksena ansioituneille kasvattajille.

Vuodesta 1979 alkaen Kennelliitto on vuosittain palkinnut kasvattajia Lauri Vuolasvirta-palkinnoilla. Vuolasvirta-palkinnon saaminen edellyttää sitoutumista pitkäjänteiseen, vastuulliseen kasvatustyöhön.

Lauri Vuolasvirta-palkinnon anomus tulee toimittaa Kennelliittoon 30.4.2023 mennessä. Vuolasvirta-palkintoa voi hakea Kennelliiton verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella.

Myönnetyt palkinnot luovutetaan vuosittain Koiramessuilla Helsingin Messukeskuksessa ennen näyttelyiden loppukilpailuja.

Lisätietoa Vuolasvirta-palkinnon anomisesta löytyy täältä.

Vuolasvirta-palkintoja koskevat tiedustelut voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen: vuolasvirta@kennelliitto.fi