Kennelliitto tarjoaa monenlaista perus- ja jatkokoulutusta kasvattajille ja eri lajien piirissä toimiville henkilöille sekä syventävää koulutusta kennelpiirien toimihenkilöille.

Kurssitarjontaa rakennetaan parhaillaan myös Kennelliiton verkko-oppimisympäristö Digitassuun.

Kennelliitto järjestää erilaisia webinaareja, joista ilmoitetaan Kenneluutisissa, verkkosivuilla sekä sosiaalisen median kanavillamme. Useista kursseista löytyy myös tallenteita. Täältä löytyy esimerkiksi metsästyskoira-aiheisia koulutuksia.

Koulutukset
Kennelliiton toimisto järjestää erilaisia koulutuksia vapaaehtoisille alueellisille toimijoilleen ja jäsenilleen. Tapahtumia ja koulutuksia järjestetään myös yhteistyössä yhteistyökumppaniemme, Agria Eläinvakuutuksen ja Royal Canin Finlandin kanssa.

Kurssit
Kennelpiirit järjestävät vuosittain useita kursseja eri kohderyhmille. Kursseista vastaavat kennelpiireissä toimivat aluekouluttajat, jotka ovat kokeneita koiraharrastajia. Aluekouluttajien yhteystiedot.

Kennelpiireissä järjestetään muun muassa seuraavia kursseja:

• Kasvattajan perus- ja jatkokurssi
  • Koetoimitsijan peruskurssi
  • Ylituomarin peruskurssi
  • Tunnistusmerkitsijän peruskurssi

Tietoa tulevista kursseista löytyy Kennelliiton tapahtumakalenterista ja Koiramme-lehdestä. Muut kennelpiirien järjestämät kurssit voit tarkistaa omasta kennelpiiristäsi.

Tietoa kaveri- ja lukukoirakursseista sekä Kennelliiton nuorisolle suunnatuista tapahtumista löytyy alla olevista linkeistä:

Kennelliiton tapahtumat ja koulutukset
24.4.2024 | klo 18.00
Koiranpäivän Agria-webinaari
Webinaari

Terve ja hyvinvoiva koira -webinaari 24.4.2024 klo 18.00

Vuoden toinen Agria-webinaari järjestetään koiranpäivän kunniaksi keskiviikkona 24.4.2024 klo 18 alkaen. Webinaariin on avoin kaikille ja osallistuminen on maksutonta.

Webinaarissa ELL Nina Mahlanen kertoo mitä asioita tulee ottaa huomioon koiran hankinnassa. Miten koiranomistaja voi edistää koiransa terveyttä ja hyvinvointia sekä tietoa siitä. Nina avaa myös sitä mistä koiran hankkija löytää koirien terveystietoja ja miten niitä tulisi hyödyntää koiran hankinnassa.

Nina Mahlanen on toiminut eläinlääkärinä vuodesta 1993 asti. Eläinlääkärin ammatin lisäksi Nina on ollut Kennelliiton jalostustoimikunnassa lähes 15 vuoden ajan, joten hänellä on monipuolinen tausta koirien terveyden ja hyvinvoinnin parissa. Hän on myös kasvattanut koiria 80-luvulta saakka.

Webinaarin luento-osuuden ja tauon jälkeen on keskusteluosio, jossa syvennytään muutamiin aiheisiin tarkemmin. Webinaarin ja keskusteluosion juontaa Kaisa Gold Suomen Kennelliitosta.

Ilmoittaudu webinaariin viimeistään tiistaina 23.4.2024

Webinaarista tehdään tallenne, joka on katsottavissa rajoitetun ajan webinaarin jälkeen. Huomioithan, että tallenne on nähtävissä vain webinaariin ilmoittautuneille.

Lisätietoja webinaarista: koulutus@kennelliitto.fi

Pystykorvapatsas
Kursseille on kysyntää
  • Kasvattajan peruskurssi yhä suosituin