Maanantaina 10.3. avautuu Kennelliiton uudistunut Omakoira-palvelu, jossa yhdistyy kolme suurta tietojärjestelmää: Omakoira, Kennelliiton koirarekisteri ja jäsenrekisteri. Uudistus helpottaa jäsenten asiointia, kun erilliset järjestelmät yhdistyvät yhdeksi palveluksi.
Omakoira-palvelua käyttävien on ensimmäisellä käyttökerralla luotava uudet tunnukset rekisteröitymällä uuteen Omakoiraan, sillä vanhat käyttäjätunnukset ja salasanat eivät siirry automaattisesti vanhasta Omakoira-palvelusta.
Uuden Omakoira-palvelun käyttöönoton ja asennustyön aikana aamulla 10.3. kaikki Kennelliiton tietojärjestelmät ovat pois käytöstä. Palvelukatkos alkaa aamulla kello 05 ja sen oletetaan päättyvän aamupäivällä kello 10 mennessä.
Mahdollisista muutoksista palvelukatkoksen pituudessa tiedotetaan Kennelliiton sivuilla erikseen.
Mikäli uuden Omakoiran kanssa herää kysymyksiä, Kennelliiton sivuille osoitteeseen kennelliitto.fi/tietojarjestelma on koottu ohjeet ja vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin.
Uutta järjestelmää kehitetään edelleen käyttäjiltä saadun palautteen perusteella. Löydät uudesta järjestelmästä Anna palautetta -kohdan. Klikkaa sitä ja kerro meille mitä mieltä olet!
Vaikka uutta järjestelmää on testattu laajasti, it-järjestelmien kanssa löytyy aina seikkoja, jotka tulevat esille vasta, kun käyttäjät alkavat toden teolla käyttää järjestelmää. Mikäli eteesi tulee virhetilanne, voit myös olla yhteydessä sähköpostiosoitteeseen omakoira@kennelliitto.fi